torsdag 7 januari 2016

Det är därför gud skapade mini-sats


Stakars Gustav har sovit jätte dåligt den sista veckan och jag sov i sängen med honom igen i natten.

Det är riktigt skönt att sträcka ut en hand och lugna en skrikande bebis direkt och få se honom somna om i ett ögonblick. Nackdelen är så klart att man inte sover särskilt bra själv. Hur som helst och nog med ursäkter, det var P-Dag och dags att prestera.


Vi gick ut tidigt (enligt mig) och var på SATS Tuletorget lite efter kl. 10. Där checkade jag in Gustav till någonting som heter mini-sats; någon slags mini-dagis. Ett mini-dagis som är en del av gymmet. Vilket fint koncept! Jag förväntade mig att någon skulle ropa ut över högtalare systemet medan jag rodde:


- Kan Gustavs pappa kommer och byta hans blöja / ta bort den aggressiva bebisen osv. men ingenting, bara gym, dusch och hämtning. Resten av dagen var relativt lätt med lunch på ett cafe och en två timmars promenad medan han sov.


Varje dag kommer inte att vara så lätt men jag tror att den där mini-sats kan bli en viktig del av mitt schema…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar