fredag 22 januari 2016

Babysim


Hela familjen var frisk denna vecka och Gustav och jag vågade att lämna lägenheten efter förra veckans karantän.

Efter omstartningen känns det som att vi har kommit igång och det är tursamt att vi kan följa Mettes rutin och slipper smärtan av att fixa en rutin från början.

Lämna lägenheten för aktiviten vid kl.10, sedan lunch efter aktiviteten, en lång promenad och sedan hem runt kl. 14.30 är rutinen kort sagt.

Målet kan man säga är att vara borta från lägenheten som långt som möjligt och rutinen innebär lite motion, frisk luft och social kontakt, och även lite egen-tid medan han sover i vagnen.

Högpunkten denna vecka var igår när vi gick till vår första baby simklass i simhallen i Sumpan på för middagen. 

Just det, innan jag glömmer, Gustavs favorit ord är ’titta’ och han tycker också att en snopp är jätterolig eftersom han inte ser sin egen så ofta, på grund av blöjor. Resultatet var att i kläddrummet insisterade han att peka på folks snoppar och skriker ’TITTA!’. Älskar honom. 

Badning gick bra också.

Efter babysim besökte vi en asiatisk restaurang. Det var relativt gott med platser men jag märkte direkt att vi var de endaste icke jobbare och fick en subtil känsla att vi var persona non grata från dem som driver restaurangen. Maten var god och jag är envis, men tror inte att jag kommer tillbaka. Vi får se.


Efter lunch tog vi en 2-3 timmars promenad och sen hem.

2 kommentarer:

  1. Den här gången jag åkte till Houston , Texas för arbete , särskilt Greens Pointe , jag var väl klädd , kom sent , så gick direkt till hotellet . Nästa morgon , vaknade , gick till närmaste McDonalds för frukost , jag var den enda klädd i en skjorta , och den enda utan en pistol i mitt linning ... visar sig smeknamnet för det område som jag var i var Guns Point . Jag hoppas som får dig att känna sig mer välkomna på den asiatiska restaurangen :) - Martin (ps used Google to translate for me lol)

    SvaraRadera
  2. Hej James! Mettes kompis och fd kollega Anna kikar in :)

    SvaraRadera